مزاج الخير... انتقاد درة بسبب الرقص

نشر في 06-08-2013 | 00:01
آخر تحديث 06-08-2013 | 00:01
علّق جمهور مواقع التواصل الاجتماعي بشكل ساخر على تصرفات أبطال «مزاج الخير»، لا سيما   رقصات رمانة {درة} والجمل الحوارية المبتذلة في بعض المشاهد.

كتب أحد المتابعين: «هذا المسلسل غير صالح للمتابعة في نهار رمضان»، فيما كتب آخر: «حلقة واحدة من «مزاج الخير» كفيلة بأن تفطرك من دون أن تنتظر آذان المغرب»، وكتب ثالث: «يعني الواحد لو اتفرج على «مزاج الخير» قبل الإفطار يفطر ولو شاهده بعد الإفطار ثواب صيامه هيروح».

كذلك كتبت داليا: «درة شغالة رقص في كل الحلقات ومش قادرة تفهم أنها في التلفزيون مش السينما وبعدين مش بتعرف ترقص أصلا، كمان محدش طلب من مصطفى شعبان إنو يبقى شكله «أوفر» قوي كده في المسلسل»، فيما كتب محمود: «مين يصدق أنو اللي عمل العميل 1001 وفتح عينيك هو نفسه اللي عامل «مزاج الخير»... مصطفى شعبان يسير على خطى محمد سعد في الانحدار».

في المقابل كتبت  مايا: «هو شكلي أنا الوحيدة في مصر اللي ببقى مبسوطة وأنا بتفرج على مزاج الخير»، وعلق مصطفى: «اللي عاملين مسلسل «مزاج الخير» زمانهم أخدوا بسببي حسنات تكفر عن ذنوبهم من كترة ما شتمت فيهم»، وعلق آخر بشكل ساخر على ضابط الشرطة اللي حط أيده في إيد تاجر الحشيش، وقال له أيدينا في أيد بعض نقضي على الكيميا اللي بتبوظ الدماغ، مستنكرا الاتفاق غير المنطقي بينهما.

back to top